Hogyan készüljetek fel saját esküvőtökre

Hogyan készüljetek fel saját esküvőtökre lépésről lépésre

Az esküvőtervezés izgalmas, de gyakran stresszes időszak a párok életében. Azoknak viszont akik saját maguk szervezik az egész esküvőt rengeteg tényezővel kell szembenézniük.

Ebben a posztban olyan lépéseket és tanácsokat osztok meg veletek, amelyek segítenek, hogy a nagy napotok zökkenőmentesen és boldogan éljétek meg. És persze amennyire lehet problémák nélkül. 🙂

Miből is áll pontosan az esküvő megszervezése?

  • Az egész nap rész és fő-eseményeiből
  • Az előkészületekből (Fordászok, Smink, Ruha felvételek, Vendégek fogadása, Első pillantás)
  • A szolgáltatókból (Fotós, Videós, Ceremónia mester vagy Vőfély, Zenekar, Fotóbox, Kiszolgáló személyzet, Szertartásvezető, Pap, stb.)
  • A szertartásokból (Polgári, Templomi)
  • A helyszínekből (Lakodalmi helyszín, külső polgári szertartás helyszíne)
  • A lakodalomból
  • A lakodalmi játékokból és programokból

Alapvető Lépések az Esküvőtervezés Kezdetén

Minden esküvőtervezés az alapoktól kezdődik.  Határozzátok meg a dátumot és állítsatok össze egy realisztikus költségvetést. Fontos, hogy tisztában legyetek azzal, mennyit tudtok és akartok elkölteni, és ezeket az összegeket megfelelően osszátok szét a különböző kategóriák között, mint például helyszín, catering, fotós, videós és dekoráció.

Helyszín Választásának Szempontjai

A helyszín kiválasztása kulcsfontosságú. Gondoljátok végig, milyen típusú és stílusú esküvőt szeretnétek: nagy, zajos buli, vagy inkább egy intim, családias összejövetel? Figyelembe kell venni a helyszín befogadóképességét, elhelyezkedését, megközelíthetőségét, a parkolást és az ott elérhető szolgáltatásokat is, mint például szállás lehetőség a vendégek számára. Nagyon fontos szempont lehet a szállás közelsége, főleg akkor, ha vendégeitek messziről érkeznek. Érdemes végigjárni a szobákat, a lakodalom helyszínét és külső ceremónia esetén a lehetőségeket is. Nagyon fontos, külső ceremónia esetén a nap állása akkor amikor az esküvőtök lesz, hiszen nem mindegy, hogy a szemetekbe süt-e vagy a hátatok mögött van. Fotózás szempotnjából egyik sem jó választás, a nap a lehető legkevésbé kell, hogy érjen benneteket, ilyen esetben az árnyékos helyek preferáltak jobban.

Szolgáltatókkal Történő Tárgyalások

Amikor szolgáltatókat választotok, legyetek nyitottak és tárgyalókészek. Mindig kérjetek ajánlatokat több helyről, és ne habozzatok megkérdezni, hogy milyen extra költségek merülhetnek fel a szolgáltatások kapcsán. A szerződések olvasása és értelmezése kulcsfontosságú, soha ne írjatok alá semmit, amit előtte nem értettetek meg teljesen!

A Fotós és Videós Kiválasztásának Jelentősége

Az esküvői fotós és a videós kiválasztása talán az egyik legfontosabb döntés, hiszen ők rögzítik azokat a pillanatokat, amelyeket egy életen át szeretnétek majd újra és újra átélni. Fontos tehát a jó választás, és ha elfogadtok egy javaslatot, ne a pénz legyen az elsődleges szempont. Nézzetek meg korábbi munkákat, és találkozzatok személyesen a szakemberekkel, persze csak, ha ez lehetséges, hogy meggyőződhessetek arról, hogy jól érzitek magatokat a jelenlétükben.

A Ceremóniamester és a Vőfély Szerepe

A ceremóniamester vagy a vőfély kulcsfontosságú személyek, akik segítenek abban, hogy az esküvő zökkenőmentesen és olajozottan működjön. Segíti a többi szolgáltató munkáját is. Ők azok, akik irányítják a vendégeket, segítenek a programok pontos betartásában, és általában ők azok, akik a jó hangulatot is garantálják.

Hogyan Kezeljük a Nehéz Helyzeteket

Minden esküvőn adódhatnak váratlan helyzetek. Légy felkészült az esetleges problémák kezelésére, és ha lehet, bízz meg egy megbízható barátot vagy családtagot, hogy legyen a "problémamegoldó" személy a nagy napon. Ezek a problémák egészen a csekély dolgoktól a nagyobb horderejű gondokit jelentkezhetnek. Pl.: ki hova rakhatja a kabátját, hol a mosdó, hova parkoljanak, vagy éppen nincs meg a menyasszonyi csokor, a nagypapa levágta az ujját reggel fűnyírózás közben, szóval tényleg bármi lehet.

A Végleges Ellenőrzések Fontossága

Az esküvő előtti utolsó hetekben érdemes minden szolgáltatást és részletet újra ellenőrizni, hogy elkerüljétek a félreértéseket és a hiányosságokat. Készítsetek egy forgatókönyvet, ami segít nyomon követni, hogy minden rendben van-e. Arra viszont nagyon figyeljetek, hogy a forgatókönyv ne legyen túlságosan túlgondolva és végtelenségig részletes, mert nem lesz semmi értelme. Semmi esetre se dolgozzatok ki mindent percre pontosan, mert a nagy napon ez nem fog így menni. Az események között lesznek csúszások akár pozitív akár negatív irányba, így teljesen felesleges mondjuk azt leírni, hogy: 13:42 polgári szertartás.

Összegezve

Egy jól megszervezett esküvő rengeteg előkészületet és figyelmet igényel, de a végeredmény minden erőfeszítést megér. Az itt felsorolt tanácsok segítségével remélhetőleg könnyebbé és gördülékenyebbé válik a szervezés folyamata.

Mit kell figyelembe venni az esküvő napján: Praktikus tanácsok

Az esküvő napja minden pár életében kiemelt esemény, amelyet hosszú hónapok, sőt, akár évek óta terveztek. Ezen a különleges napon azonban könnyű elveszteni a fejünket a sok tennivaló és érzelem közepette. Összegyűjtöttem néhány fontos szempontot, amire érdemes figyelni, hogy a nagy nap zökkenőmentes legyen.

1. Időbeosztás és ütemterv

A nap folyamán tartsátok szem előtt az ütemtervet de ne ragaszkodjatok hozzá foggal körömmel. Fontos, hogy legyetek nyitottak az esetleges módosításokra akár kisebb, nagyobb formában. Elengedhetetlen, hogy legyen időtök minden fontos eseményre, és ne érezzétek azt, hogy sietnetek kell az egyik programról a másikra, hiszen így kapkodás lesz, nem fogjátok tudni megélni a pillanatokat. Az időt egy kicsit szabadjára engedhetitek, nem számít, ha nem értek oda pontosan valahova. Persze ez alól kivételek a ceremóniák. 🙂  Ügyeljetek arra, hogy elegendő időt hagyjatok a készülődésre, a fotózásra és a pihenésre is.

Ennél a pontnál nagyon fontos mérlegelni, hogy a kreatív fotózás / páros fotózás ami csak rólatok szól, legyen egy külön napra szervezve. Ezzel több órát (1-3) mindenképpen spórolni tudtok, így a lakodalom napjának eseményei szellősebben, kényelmesebben szervezhetőek. Alapvetően is sokkal több idő jut majd mindenre, és nem utolsó sorban a pihenést is figyelembe kell venni, hiszen egész nap nem fogtok tudni talpon lenni és minden pillanatban örömteli arckifejezésekkel odaállni a fotós elé. 🙂

2. Kommunikáció

Gondoskodjatok arról, hogy mindenki, aki részt vesz az esküvő lebonyolításában, tisztában legyen a feladataival és az ütemtervvel. Ez magában foglalja a ceremóniamestert, a fotóst, a zenészt, és természetesen a vendégeket is. Egy jól tájékoztatott csapat simábbá teszi a napot. Nagyon sok múlik a ceremóniamesteren, akinek a feladatai közé tartozik a lakodalom teljes irányítása is.

3. Ételek és italok

Ügyeljetek arra, hogy legyen elég étel és ital a vendégek számára. Fontos, hogy a menüben legyenek vegetáriánus vagy speciális étrendet követő vendégek számára is alternatívák. Ne feledkezzetek meg a vízről sem, főleg, ha a nagy napotok egy melegebb évszakban vagy helyszínen zajlik. Legyen továbbá elég kiszolgáló személyzet, akik a felszolgálást gyorsan és rugalmasan oldják meg.

4. Vendégek kényelme

Gondoskodjatok arról, hogy a vendégek jól érezzék magukat. Informáljátok őket a helyszínhez vezető útról, parkolási lehetőségekről, és arról, hogy mire számíthatnak az esküvőn. Ha szükséges, biztosítsatok szállást vagy transzportot a távolabbról érkezőknek, időseknek és gyerekeknek.

5. Vészhelyzetek kezelése

Készüljetek fel váratlan helyzetekre is. Legyen nálatok elsősegély-csomag, extra smink, biztonsági tű, hajgumi és hasonló apróságok. Egy kis előkészülettel könnyebben kezelhetitek az apróbb váratlanságokat.

6. Pihenés és élvezet

Ne felejtsétek el élvezni a napot! Az esküvő a ti ünneplésetek, szóval találjatok időt arra, hogy megpihenjetek és élvezzétek azokat a különleges pillanatokat, amelyeket hosszú ideig terveztetek. Töltsétek minőségi időt a szeretteitekkel és egymással.

Összegezve

Az esküvő napjának megtervezése és lebonyolítása komoly kihívásokat jelenthet, de megfelelő előkészületekkel és némi odafigyeléssel ez a nap felejthetetlen és zavartalan élmény lehet mindkettőtök számára. Az előző tippek segítségével könnyebben navigálhattok az esküvői nap kihívásai között.

Tippek

Használjátok fel ezeket a tippeket, és tegyétek a nagy napotokat felejthetetlenné! Ne felejtsétek el élvezni minden pillanatát, hiszen ez a ti különleges napotok!

Az esküvő előtti napokban

  • Ne legyenek kételyeitek, hogy minden sikerül-e, úgy is fog.
  • Ne menjetek szoláriumba órában, nyakláncban.
  • Ne vegyetek részt sétarepülésen, vagy bázisugráson és hasonló veszélyeket rejtő dolgokban. 🙂
  • Ne végezzetek napi teendőket, vagy ház körüli munkákat amiben megsérülhettek pl.: fakivágás, fűnyírózás. 🙂
  • Igyatok rengeteg vizet, hogy a bőrötök kisimuljon, ez meg fog látszani a fotókon is.
  • Aludjatok amennyit csak tudtok, de pihenjetek feltétlenül többet mint korábban, hiszen ne feledjétek az esküvő napján egész nap talpon lesztek.
  • Tegyétek le a munkát amennyire csak lehet az esküvő hetének első napján, és ne foglalkozzatok semmi mással csak a feltöltődéssel.
  • Ne igyatok alkoholt, vagy csak mértékkel.

Az esküvő napján

  • Amit eddigre nem sikerült leszervezni rendesen azt már engedjétek el.
  • Ne foglalkozzatok senkivel csak egymással, persze ez nem jelenti azt, hogy az esetleges szituációkra nem kell reagálni.
  • Ha a forgatókönyv szerint nagyjából sikerül az időpontokat tartani akkor az már siker. Plusz minusz fél óra nem oszt nem szoroz, csak a szertartásokon legyetek ott pontosan.
  • A készülődések alatt igyatok sok vizet.
  • Ellenőrizzétek reggel, hogy a menyasszonyi csokor, és a gyűrűk megvannak-e, ezeket tegyétek biztos helyre, vagy bízzátok olyan személyre aki ezekre fog vigyázni.
  • Fontos, hogy valaki vezesse a menyasszonyi autót, ne nektek kelljen bajlódni a parkolással, hiszen Ti nem késhettek el a ceremóniákról.
  • Legyen nálatok papírzsebpendő, az esetleges meghittebb pillanatok miatt. A menyasszony a tenyerével a csokorhoz tudja szorítani, a vőlegénynek pedig a zsebében lehet.

Remélem az itt felsorolt információk segítségetekre lesz, hogy meg tudjátok szervezni a saját esküvőtöket.

Sok boldogságot. 🙂